درمان بیماری های مختلف با ارتودنسی

darmanortho

فراتر از دلایل زیبایی برای انجام درمان ارتودنسی، مراجعه به متخصص ارتودنسی می‌تواند به بهبود وضعیت سلامت عمومی شما کمک کند، حتی اگر بیشتر از 21 سال دارید.

بایت نامناسب می‌تواند برای وضعیت سلامت عمومی شما، زیان آور و خطرناک باشد. افرادی که دچار مال اکلوژن هستند، به این معنی که در این افراد دو مجموعه دندان‌ها به درستی بر روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار مشکلات ناخواسته و غیر منتظره مختلفی شوند. یک متخصص ارتودنسی با اصلاح بایت دندان‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا بسیاری از علائم عمومی و مشکلات مزمن را برطرف کنید و به بهبود کیفیت کلی زندگی شما کمک کند.

مشکلاتی که با ارتودنسی درمان می‌شود

در ادامه به نه بیماری رایج اشاره می‌شود که بیماران اعم از کودکان و بزرگسالان متوجه شده‌اند این بیماری‌ها با درمان ارتودنسی مثل بریس، اینویزیلاین یا دیگر تکنیک‌های اصلاحی تسکین می‌یابند.

سردردها

اگر از سردرد مکرر رنج می‌برید و یا فشاری بر روی پشت چشم‌ها، گیجگاه و یا در عقب سر خود احساس می‌کنید، این می‌تواند ناشی از فشار فک‌ها، دندان قروچه یا فشار دادن دندان‌ها بر روی یکدیگر باشد. شبکه‌ پیچیده‌ای از ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، مفاصل و استخوان‌ها در سر و گردن شما در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و هنگامی که عدم تعادلی در این نیروها رخ دهد، می‌تواند به سر درد مزمن منجر شود.

درد گردن یا درد شانه‌ها

عدم تعادل در نیروهای ناشی از همان شبکه پیچیده‌‌ی ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، مفاصل و استخوان‌ها که باعث سر درد می‌شوند می‌تواند باعث درد گردن و شانه و نیز کشیدگی ماهیچه بشود.

TMJ

اختلالات مفصل گیجگاهی (TMJ) به مفصل فکی- گیجگاهی اشاره دارد که فک پایینی را به قاعده جمجمه متصل می‌کند و برای جویدن استفاده می‌شود. اگر در فک خود احساس درد می‌کنید، اگر در گوش‌ها یا اطراف آنها احساس درد دارید، در هنگام جویدن دچار سختی و مشکل می‌شوید و یا مفصل فک شما قفل می‌شود یا در نحوه تطابق دندان‌هایتان مشکلی وجود دارد، همه این مشکلات می‌توانند ناشی از TMJ باشد. درمان ارتودنسی می‌تواند فک شما را منظم کند تا برخی از این علائم تسکین یابند. اگر TMJ درمان نشود، می‌تواند موجب آسیب‌های جدی به دندان‌ها و ساییدگی دندان‌ها شود.

اختلالات خواب

اگر از آپنه تنفسی رنج می‌برید، در خواب خروپف می‌کنید یا اینکه معمولاً در هنگام خواب تنفس ضعیفی دارید، این مشکلات ممکن است به دلیل کمبود اکسیژن باشد که از وضعیت نامناسب فک‌ها ناشی می‌شود. وصعیت فک شما می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی تنفس شما داشته باشد و درمان‌های اصلاحی می‌توانند به بهبود یافتن جریان اکسیژن و در نتیجه به خواب شبانه بهتر منجر شوند.

مشکلات سینوس

اگر از تنفس دهانی رنج می‌برید یا دچار مشکلات دیگری در نفس کشیدن هستید، شکل دهان و فک شما ممکن است باعث این مشکلات شده باشد. ساختار دهان و فک می‌تواند موجب شود سینوس‌های شما باریک و فشرده شوند. با به وجود آوردن تطابق‌های در سقف دهان و فک، می‌توان سینوس‌ها را عریض کرد که باعث می‌شود جریان‌ هوای بهتر و بیشتری وارد بینی شود.

بهبود سلامت دهان و دندان

در برخی مواقع رعایت بهداشت دهان و دندان، به دلیل برخی مشکلات شایع مانند کجی دندان‌ها یا شلوغی آنها دشوار می‌شود. با اصلاح این مشکلات از طریق درمان ارتودنسی، می‌توان رعایت بهداشت دهان و دندان را آسان‌تر کرد. در نتیجه، بهداشت دهان شما بهبود خواهد یافت. این امر به کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه می‌انجامد و تضمینی است برای اینکه دندان‌ها تا آخر عمر در سلامت کامل باقی بمانند.

سندروم روده تحریک پذیر

برخی نظریات، سلامت مناسب دهان و دندان را با درمان و کنترل سندروم روده تحریک پذیر مرتبط می‌دانند. دهان بخش آغازین لوله گوارش است، بنابراین بهداشت دهان و دندان ضعیف می‌تواند اثر منفی بر روی سلامت دیگر بخش‌های لوله گوارش داشته باشد.

راحت‌تر شدن دیگر امور مربوط به دندان‌ها

حتی اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید، باز هم ممکن است زمانی برسد که به درمان‌های دندانی مانند ترمیم، روکش یا بریج دندانی نیاز داشته باشید. اغلب برای دندانپزشکان سخت است که بخواهند بدون آنکه دندان‌های شما توسط متخصص ارتودنسی مرتب شده باشند، درمانی را انجام دهند. درمان ارتودنسی برای داشتن لبخندی زیباتر می‌تواند باعث شود در آینده نتایج درمانی بهتری را کسب کنید.

افزایش اعتماد به نفس

اگر دندان‌های شما به اندازه‌ای که می‌خواهید صاف و زیبا نباشند، این امر می‌تواند به اضطراب و ناراحتی در روابط اجتماعی منجر شود. بسیاری از افراد می‌گویند که پس از درمان‌های اصلاحی ارتودنسی، اعتماد و عزت نفس بیشتری پیدا کرده‌اند.