روکش دندان و ارتودنسی

rookeshortho

متخصصین ارتودنسی برای رفع نیازهای بیمار برای هر درمان منحصر بفرد، بسیار ماهر هستند. اگر نیاز به سیم‌کشی جهت ردیف کردن دندان‌های خود دارید، این متخصصین به منظور درمان موفقیت‌آمیز مشکل خاص شما، نوع مناسب تجهیزات دندانی را در دهانتان قرار می‌دهند. افراد با هر سنی می‌توانند در صورت نیاز از سیم‌کشی دندان‌ها بهره ببرند، و البته باید توجه داشت که نیازهای هر بیمار متفاوت و منحصر بفرد است. سوالی که اغلب از متخصصین ارتودنسی پرسیده می‌شود این است که آیا می‌توان با وجود روکش تمام سرامیکی دندان یا بریج دندان‌ها را سیم‌کشی کرد؟ پاسخی که اغلب توسط متخصصین ارتودنسی مجرب داده می‌شود مثبت است. به جز در صورت وجود سایر عوارض اصلاح دندان‌ها، مشکلی در سیم‌کشی دندان‌ها در حین وجود روکش یا بریج وجود نخواهد داشت.

متخصصین ما در کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر قریشی همگام با مدرن‌ترین تکنیک‌ها و تکنولوژی‌ها به ارائه باکیفیت‌ترین درمان ارتودنسی می‌پردازند. هنگام انتخاب متخصصین ما در کلینیک برای دریافت مراقبت‌های ارتودنسی مانند ارتودنسی کودکان می‌توانید از دستیابی به آخرین تخصص و روش‌های ارتودنسی مطمئن باشید.

متخصصین ما کاملاً به ایجاد تماس و برقراری ارتباط با بیماران بخصوص در ارتودنسی کودکان اعتقاد دارند. به عنوان یک بیمار جدید همکاران ما پذیرای شما در کلینیک بوده و تمام نیازهای درمان ارتودنسی شما پیش از شروع درمان برایتان توضیح داده خواهد شد. اگر نیاز به سیم‌کشی دندان‌های خود داشته باشید، متخصصین ما بطور کامل مشکلات دندان‌های شما را بررسی کرده و گزینه‌های درمانی و بهترین نوع درمان برای اصلاح مشکل ارتودنسی خاص شما را مورد بحث قرار می‌دهند. اگر بریج یا روکش بر روی دندان‌های خود داشته باشید، جای نگرانی نیست زیرا این ترمیم‌های دندانی تحت فشار بریس‌ها دچار شکستگی یا آسیب نمی‌شوند. متخصص ارتودنسی به شما اطمینان خواهد داد که می‌توانید بدون هیچ مشکلی دندان‌های خود را سیم‌کشی کنید.

برای دریافت اطلاعات و دریافت وقت مشاوره می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های ۰۲۱۲۲۰۷۳۷۸۵ و ۰۲۱۲۲۰۶۸۶۴۶ با متخصصین ما در کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر قریشی ارتباط برقرار کنید.

سیم‌کشی دندان با وجود روکش یا بریج

rookeshortho1

تعداد روبه افزونی از بزرگسالان جهت مرتب کردن دندان‌های خود تحت درمان ارتودنسی قرار می‌گیرند. از آنجایی که بسیاری از این افراد دارای روکش یا بریج‌هایی بر روی دندان‌های خود هستند، بریس‌ها باید بر روی ترمیم‌های دندان قرار داده شوند. روکش ها پوشش هایی شبیه به دندان هستند که بر روی دندانی که نیاز به ترمیم دارد،قرار داده می شود. با توجه به آموزش، دانش و مهارت متخصصین ارتودنسی مجرب برای نصب موفقیت‌آمیز بریس‌ها بر روی دندان‌های دارای روکش، بریج، دندان‌های پر شده و ایمپلنت‌ها، آنها این فرایند را به عنوان یک درمان معمولی در نظر می‌گیرند، با وجود اینکه نیاز به مهارت کافی می‌باشد. بطور کلی قرار دادن بریس‌ها بر روی ترمیم‌ها دندان نسبت به دندان‌های طبیعی دشوارتر است. برای برخی بیماران استفاده از ارتودنسی متحرک، مانند ارتودنسی نامرئی و بریس‌های شفاف می‌تواند انتخاب مناسب‌تری نسبت به ارتودنسی ثابت باشد. برخی از متخصصین ارتودنسی ممکن است بریس‌های ثابت را انتخاب کنند و از بندهای ارتودنسی برای متصل کردن بریس‌ها به روکش‌های موجود استفاده نمایند. بریس‌ها را همچنین می‌توان بر روی دندانی که عصب‌کشی شده است نیز قرار داد بنابراین سابقه‌ی دندان‌ها تاثیری در ارائه درمان ندارد.

مشکلات استفاده از بریس‌های قرار داده شده بر روی بریج‌ها یا روکش‌ها

برخی مشکلات احتمالی وجود دارند که ممکن است در اثر قرار دادن بریس‌های ارتودنسی بر روی روکش‌ها یا بریج‌ها بوجود آیند، از جمله:

حرکت محدود دندان‌ها

هنگامی که بریس‌های ثابت بر روی بریج‌ها یا ایمپلنت‌ها نصب می‌شوند، حرکت دندان محدود خواهد بود. متخصص ارتودنسی نمی‌تواند موقعیت ایمپلنت را تغییر دهد. در صورت وجود بریج، حرکت دندان تنها می‌تواند جزئی باشد تا از آسیب به بریج جلوگیری شود. در برخی موارد می‌توان این مشکل را با نصب مجدد بریج پس از جدا کردن بریس‌ها در انتهای درمان برطرف کرد.

آسیب یا جابه‌جایی روکش‌ها

اگر در ناحیه جلویی دهان خود روکش دندان جلو داشته باشید و در اثر سیم‌کشی دندان‌ها آسیب ببینند یا مقداری جابه‌جا شوند، می‌توان پس از جدا کردن بریس‌ها، آنها را تعویض کرد. متخصص ارتودنسی وضعیت ترمیم‌های دندان‌های شما را پیش از قرار دادن بریس‌ها بررسی کرده و مشخص خواهد کرد که پس از برداشتن بریس‌ها نیاز به چه ترمیم‌ها یا تعویض‌هایی خواهد بود.

شل بودن روکش‌ها در زمان سیم‌کشی دندان‌ها

اگر در زمان قرار دادن بریس‌ها روکشی شل شده باشد، متخصص ارتودنسی ممکن است از دندانپزشک شما بخواهد تا یک روکش موقت را پیش از نصب بریس‌ها بر روی دندان قرار دهد. پس از اتمام درمان ارتودنسی، دندانپزشک می‌تواند روکش موقت را با نوع دائمی تعویض کند.

ارتودنسی نامرئی و روکش دندان

rookeshortho2

اگر متخصص ارتودنسی برای اصلاح نامرتبی دندان‌ها، ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد کند، مشکلی از لحاظ آسیب به بریج‌ها یا روکش‌ها پیش نخواهد آمد. این بریس‌های پلاستیکی شفاف به آرامی بر روی دندان‌ها نصب می‌شوند تا اصلاحات لازم را انجام دهند. در طول درمان، این بریس‌های پلاستیکی هر دو هفته یک بار تعویض می‌شوند. بیشتر بیماران این نوع ارتودنسی را می‌پسندند زیرا در هنگام خوردن و آشامیدن و نیز تمیز کردن دندان‌ها قابل برداشته شدن می‌باشند. همچنین تقریباً نامحسوس هستند و بنابراین به دلایل زیبایی جذاب می‌باشند. ارتودنسی نامرئی همچنین برای بهداشت بافت لثه مناسب است زیرا نسبت به بریس‌های فلزی دائمی، بیمار بهتر می‌تواند بهداشت دندان‌های خود را رعایت کند. همچنین با وجود بریس‌های پلاستیکی شفاف، حساسیت به فلز، تحریک لثه یا خراشیده شدن مینای دندان وجود نخواهد داشت.

مشاوره

اگر متخصص ارتودنسی چه بریس‌های ثابت و چه نوع متحرک را برای اصلاح نامرتبی دندان‌های شما توصیه کند، نباید نگرانی در مورد سوال‌هایی مانند امکان سیم‌کشی دندان‌ها با وجود روکش یا بریج داشته باشید. متخصص ارتودنسی پیش از قرار دادن بریس‌ها ابتدا وضعیت ترمیم‌های دندان‌های شما را بررسی خواهد کرد. اگر نیاز به ترمیم یا جایگزینی روکش یا بریج پیش از نصب بریس‌ها باشد، دندانپزشک می‌تواند این اقدامات ترمیمی را انجام دهد.

در صورت آسیب دیدگی یا جابه‌جایی روکش‌ها یا بریج‌ها در حین درمان ارتودنسی، دندانپزشک می‌تواند پس از اتمام درمان، اقدام به ترمیم یا جایگزینی آنها نماید. نکته دلگرم کننده این است که با انجام درمان ارتودنسی می‌توانید از مزایای متعدد مرتب شدن دندان‌های خود و داشتن لبخندی جذاب بهره‌مند شوید حتی اگر روکش یا بریج بر روی دندان‌هایتان وجود داشته باشد.

۵/۵ - (۶ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها