قیمت لمینت دندان

iلمینت دندان پوسته‌ فوق‌العاده نازک و نیمه شفاف از جنس مواد رزین کامپوزیت یا سرامیک (پُرسلِن) هستند که بطور دائمی و با استفاده از چسب مخصوص برای از بین بردن فوری عیوب دندان، بر روی دندان‌های جلویی قرار می‌گیرند.

معمولاً ونیرها در جلوی دندان‌ها به منظور درخشان کردن، پوشاندن تغییر رنگ و سفید کردن دندان‌ها و نیز زیبا کردن لبخند قرار داده می‌شوند.

غالباً در اشخاص مشهور دندان‌های سفید و براق و کاملاً هم‌ردیف مورد توجه قرار می‌گیرد اما بسیاری از آنها زیبایی لبخند خود را مدیون استفاده از روش‌های زیبایی دندان و ونیرهای دندانی هستند.

ونیرها و لمینت دندان را همچنین می‌توان به عنوان جایگزین روکش‌های دندان مورد استفاده قرار داد زیرا از آنجا که ترمیم تا خط لثه امتداد دارد، تغییر رنگ را کمتر نشان می‌دهند.

ما در کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر قریشی برای زیبایی دندان‌ها و رفع مشکلات دندان‌ها از جمله کجی، فاصله میان دندان‌ها، زردی و شکستگی علاوه بر روش‌های ارتودنسی از روش‌های دیگر دندانپزشکی زیبایی همچون ونیرهای دندانی (لامینت و کامپوزیت دندان) استفاده می‌کنیم.

مشاورین ما در این کلینیک همواره آماده ارائه خدمات مشاوره و اطلاع‌رسانی جهت رزرو نوبت و ساعات کار کلینیک و روش‌ها به شما عزیزان از طریق شماره تماس‌های ۲۲۰۶۸۶۴۶-۰۲۱ و ۲۲۰۷۳۷۸۵-۰۲۱ می‌باشند.

انواع ونیرهای دندانی

دو نوع ونیر توسط دندانپزشکان ما مورد استفاده قرار می‌گیرد: پرسلن و کامپوزیت.

ونیرهای پرسلن (لامینت)

این ماده به علت استحکام و ماندگاری آن برای تهیه‌ی ونیرها بسیار مطلوب است.
اگر ونیرهای پرسلن با مراقبت حرفه‌ای و نگهداری منظم به خوبی مواظبت شوند می‌توانند تا ۲۵ سال دوام داشته باشند.
مزیت دیگر ونیرهای پرسلن قابلیت آنها برای انعکاس نور و همخوانی داشتن با دندان‌های طبیعی اطراف است.

ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیت مستقیماً در دهان ساخته می‌شوند، این ونیرها با یک بار مراجعه به دندانپزشک به جلوی دندان‌ها متصل شده و به شکل آنها در می‌آیند.
این نوع ونیر می‌تواند مانند پرسلن به همان میزان موجب بهبود ظاهر دندان‌ها شود.
ونیرهای از جنس مواد کامپوزیت ارزان‌تر از پرسلن هستند زیرا ماندگاری کمتری دارند و ممکن است تعداد دفعات بیشتری نیاز به تعویض داشته باشند.

مزایای ونیر پرسلن (لمینت دندان)

ونیرهای پرسلن یا ونیرهای لمینت دندان روشی آسان و با حداقل تهاجم را فراهم می‌کنند تا لبخند شما ظاهری طبیعی‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر داشته باشد. اشخاصی که از ظاهر دندان‌های خود خجالت می‌کشند، می‌توانند از مزایای استفاده از لمینت دندان بهره‌مند شوند تا تغییری موثر و سریع در لبخند آنها ایجاد شود.

ونیرهای پرسلن می‌توانند لبخند شما را بدون نیاز به هیچ عمل جراحی دگرگون کنند. این بدین معنی است که شما همزمان با حذف خطرات یا دردهای مربوطه، از عمل‌های پرهزینه و زمان‌بر پرهیز می‌کنید. لمینت دندان می‌تواند درخشندگی و شفافیتی که در مینای واقعی دندان وجود دارد را از خود نشان دهند.

مواد پرسلن به اندازه‌ی کافی محکم هستند تا بدون آسیب‌دیدگی استفاده‌ی طولانی مدت و بیش از حد را تحمل کنند. پوسته‌های لامینت اگرچه موجب استحکام دندان‌های زیرین نمی‌شوند، اما به عنوان لایه‌ی محافظتی از فرسایش آنها جلوگیری می‌کنند. ونیرهای پرسلن دارای خواص مقاومتی بالا در برابر لکه هستند زیرا مواد لکه‌زا از روی سطح صاف مصالح سرامیکی می‌لغزند.

مزیت اصلی ونیرهای پرسلن این است که می‌توانند تمام نقوص و عیوب دندان‌ها را بصورت سریع و موثر بپوشانند. شما در تنها دو تا سه جلسه بدون نیاز به دوره‌ی بهبودی یا دستورالعمل‌های مراقبتی پردردسر لبخندی کامل و زیبا را خواهید داشت.

ونیرهای دندانی چه مشکلاتی را رفع می‌کنند؟

ونیرهای دندانی برای بهبود ظاهر دندان‌های بیمار استفاده می‌شوند. آنها به منظور پنهان کردن معایب دندانی یک شخص با دندان‌های ترک خورده، شکسته، لک‌دار، نامرتب یا با فاصله‌ی زیاد از هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامینت‌های نازک موجب اصلاح ظاهر دندان‌های غیر هم‌تراز از طریق پوشاندن ناصافی‌ها و نامرتبی‌های آنها می‌گردد. این ونیرها به زیبا کردن دندان‌هایی که در اثر پیری، عادات سبک زندگی – مصرف غذاها و نوشیدنی‌های لکه‌زا – و یا ژنتیک تغییر رنگ داده‌اند، کمک می‌کند.

با وجود تطبیق‌پذیری آنها، ونیرهای دندانی صرفاً یک روش زیبایی می‌باشند که موجب بازیابی عملکرد و استحکام دندان‌ها نمی‌شوند. این روش برای بیمارانی که تمایل دارند ظاهر دندان‌های خود را صرف نظر از سلامت و عملکرد دندان‌های طبیعی اصلاح کنند، توصیه می‌شود.

ونیرهای لمینت دندانی چگونه استفاده می‌شوند؟

برای این روش معمولاً ابتدا یک چک‌آپ کامل از دندان‌ها انجام می‌پذیرد. یک قالب از دندان‌های بیمار گرفته شده و به عنوان مدلی برای ساخت ونیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دندانپزشک برای مطابقت با سایر دندان‌های طبیعی بیمار رنگ آنها را تنظیم می‌کند. ونیرها در یک آزمایشگاه دندانپزشکی تهیه می‌گردند – که معمولاً چند روز بطول می‌انجامد- و جهت اجرا به دندانپزشک تحویل داده می‌شوند.

پزشک باید سطح دندان‌های بیمار را زبر کند تا استحکام پیوند چسبناک بین ونیرها و دندان‌ها افزایش پیدا کند. بعد از گذاشته شدن ونیرها، گیرایی چسب با استفاده از نور ماوراءبنفش مخصوص حاصل می‌شود. ممکن است برخی تنظیمات نهایی در اندازه و موقعیت آنها در محل پیوستگی ایجاد شود تا از ایجاد یک ترکیب بدون درز اطمینان حاصل گردد. کل درمان ممکن است در دو جلسه به اتمام برسد.

دندانپزشک به منظور اجرای ونیر از مقدار کمی چسب دندان استفاده می‌کند که با نور ماوراءبنفش مخصوصی گیرایی آن بدست می‌آید. زمانی‌که این چسب گرفته شد، دندانپزشک اصلاحات جزئی را برای یکپارچه شدن ونیر با سایر دندان‌های موجود در دهان بیمار انجام می‌دهد. ممکن است دو جلسه برای انجام این روش نیاز باشد تا لبخند زیبا و مطلوب شما حاصل شود.

از عوارض لمینت دندان احتمال جدا شدن آن از دندان است. البته این عارضه زمانی پیش می آید که دندانپزشک خلاف اخلاق حرفه ای از چسب بی کیفیت استفاده کند، در این حالت نیاز است تا مجدد به دندانپزشک مراجعه شود تا درصورت امکان مجدد روی دندان نصب شود.

چگونه از ونیرها مراقبت کنم؟

نگهداری از ونیرها دشوار نمی‌باشد. در حقیقت بسیار شبیه به مراقبت مناسب از دندان‌های طبیعی خودتان است. شما باید حداقل تمام گام‌های ضروری برای حفظ مناسب بهداشت دهان و دندان از جمله روزانه دو بار مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را رعایت کنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذاهای شیرین و اسیدی توصیه می‌شود. اگر نمی‌خواهید که ونیرهای خود را زودتر از موعد در بیاورید، می‌توانید از نوع غیر ساینده‌ی خمیردندان فلوراید استفاده کنید.

همانطور که مراجعه به دندانپزشک حداقل دو بار در سال برای کنترل و تمیز کردن حرفه‌ای دندان‌های طبیعی توصیه می‌شود، برای نگهداری از دندان‌های دارای ونیر نیز مراجعه‌ی منظم به دندانپزشک مهم می‌باشد. دندانپزشکان همچنین بهترین اشخاص جهت کنترل وضعیت ونیرها می‌باشند تا اطمینان حاصل شود که آنها دچار پیچ‌خوردگی یا خمیدگی نشده‌اند.

دندانپزشک همچنین می‌توان به جلا دادن ونیرها کمک کند تا ظاهر آنها بعد از مدتی مجدداً نو شود. شما باید از خوردن غذاهای سخت خودداری کنید تا از شکستن یا ترک خوردن ونیرها جلوگیری شود. این مواد با اینکه از مصالح مستحکم ساخته شده‌اند، اما گاز گرفتن و جویدن بیش از حد همچنان می‌تواند موجب ایجاد شکستگی‌هایی گردد. برای حفظ درخشندگی ونیرها برای مدت طولانی‌تر، دندانپزشکان معمولاً به بیماران خود توصیه می‌کنند که مصرف مواد لکه‌زا مانند سیگار، مشروبات و قهوه را کاهش دهند.

همانطور که مشاهده می‌شود، نگهداری از دندان‌های دارای ونیر نیاز به کمی تلاش بیشتر در مقایسه با آنچه که برای دندان‌های طبیعی خود انجام می‌دهید، دارد. به سادگی با یک درک عام در هنگام نگهداری از ونیرها، ماندگاری آنها می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ سال باشد.

هزینه‌ و قیمت لمینت دندان چقدر است؟

هزینه‌ی نهایی ونیرها بین دندانپزشکان مختلف متغیر است، و قیمت‌ها تا حد زیادی وابسته به هزینه لمینیت دندان است که توسط آزمایشگاه‌های دندانپزشکی که ونیرها و لمینت دندان را تهیه می‌کنند، گرفته می‌شود. با این حال هر چه کیفیت مصالح مورد استفاده برای ونیرها بیشتر باشد، قیمت نهایی نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه‌ی ونیرهای پرسلن (لامینت دندان) اندکی بیشتر است. ونیرهای پرسلن با وجود اینکه گران‌تر هستند، در مقایسه با کامپوزیت‌ها طبیعی‌تر و بادوام‌تر بوده و ماندگاری بسیار بیشتری دارند بنابراین هزینه باندینگ دندان نسبت به ونیرهای پرسلن کمتر می باشد. در صورت نگهداری مناسب می‌توانید انتظار داشته باشید که ۵ تا ۸ سال دوام داشته باشند، بنابراین هزینه‌ی ونیرهای پرسلن غالباً ارزش آن را دارد.

معمولاً دندانپزشک هزینه لامینت دندان و ونیرها را به ازای هر دندان دریافت می‌کند. هرچند در صورتی‌که نیاز به قرار دادن چند ونیر در یک زمان داشته باشید، قیمت لمینت دندان به ازای هر دندان کمتر می‌شود (مشابه با خرید بصورت عمده). هر روش با دیگری متفاوت است بنابراین از دندانپزشک خود درباره‌ی صرفه‌جویی در هزینه لامینت دندان از طریق اجرای چند ونیر در یک زمان بپرسید. عوامل مختلفی بر هزینه‌ی نهایی ونیرها تاثیر می‌گذارند:

دندانپزشک شما- هزینه‌ی یکسان و مشخصی برای ونیرها وجود ندارد، بنابراین مواردی چون تجربه و شهرت دندانپزشک نقش مهمی در هزینه‌ی نهایی ایفا می‌کنند.

تخصص- در حالی‌که اکثر دندانپزشکان قادر به انجام این روش هستند، اما برخی از آنها در روش‌های زیبایی تخصص دارند. در صورتی که چنین متخصصی را انتخاب کنید، می‌توانید انتظار پرداخت هزینه‌های بیشتری داشته باشید.

کارهای آماده‌سازی- با اینکه برخی افراد می‌توانند بلافاصه درمان را شروع کنند، بسیاری نیاز به انجام کارهای اولیه برای آماده کردن دهان جهت گذاشتن ونیرها دارند. میزان این عملیات مورد نیاز تعیین می‌کند که هزینه‌ی اضافی چه مقدار خواهد بود، بنابراین این هزینه برای بیماران مختف متغیر است.

آزمایشگاه- مهارت و تجربه‌ی آزمایشگاه یا متخصصی که ونیرها را تهیه می‌کند، نقش مهمی در هزینه‌ی نهایی دارد. تهیه‌ی ونیرها در لابراتوارهای حرفه‌ای به معنای هزینه‌ی بیشتر خواهد بود.

محل انجام- شهر و محل اجرای ونیرها نیز بر قیمت لمینت دندان تاثیر می‌گذارد، زیرا در کلانشهرهای بزرگ معمولاً در مقایسه با شهرهای کوچک هزینه‌ی بیشتری دریافت می‌کنند.

۵/۵ - (۸ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها